امیلی هانتر (Emily Hunter) و سیندی وو (Cindy Wu) استادان مدیریت دانشکده ی بازرگانی دانشگاه بِیلور (Baylor) وضعیت ۹۵ کارمند ۲۲ تا ۶۷ ساله رو در طول یک هفته – پنج روز کاری – بررسی کردن. در طول این هفته، همه کارمندان تموم زمانای استراحت خود رو ثبت کردن. نتایج مهم زیر از این بررسی به دست اومده.

 

وسطای صبح، بهترین زمان واسه استراحته

به جای اینکه مثل بیشتر افراد کل طول روز رو با تموم توان کار کنین تا واسه ناهار یا استراحت کوتاهِ عصرانه زمان داشته باشین، بهتره در میونه ی صبح قدری استراحت کنین. این استراحت به شما کمک می کنن انرژی، تمرکز و انگیزه خود رو تقویت کنین.

بهترین فعالیتی که می تونین در زمان استراحت تون انجام بدین، کارهاییه که به اونا علاقه دارین

بهتره به جای سر و کله زدن با مسئولیتایی که به شما محول شده، کارایی رو انجام بدین که به اونا علاقه دارین. اگه زمان استراحت تون رو به این شکل بگذرونین، راحت تر استراحت می کنین و بعد از اون با تمرکز بالاتری به کارتون مشغول میشید.

با اینکه استراحتای طولانی مفیدند، اما استراحتای کوتاه و تکراری مفید تر هستن

تحقیقات نشون داده که استراحتای کوتاه و تکراری اثر بیشتری بر کیفیت فعالیت کارمندان دارن و واسه همین به اونا پیشنهاد می شه در طول روز استراحتای کوتاه و تکراری داشته باشن.

استراحت بهتر در طول روز می تونه موجب بهبود وضعیت سلامت و افزایش رضایت شما از کارتون شه

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چه جوری از استخدام یک نیروی سمّی جلوگیری کنیم؟

نتایج نظرسنجی ای که بین کارمندان انجام شد، نشون داد که تقویت انرژی، تمرکز و انگیزه اونا پس از یک «استراحت خوب» (در میونه ی روز و با انجام فعالیت دلخواهشون) موجب می شه کمتر دچار مشکلات فیزیکی مثل سردرد و کمردرد شن، رضایت شغلی و تعلق و تعهد کاری در اونا زیاد شه و پریشونیای روانیِ اونا با کم شدن روبرو شه.

منبع : success



۱

دسته‌ها: آموزشی